Comunicat de cancel·lació de l’edició 2020 del Ral·li Fotogràfic de Sant Joan de les Abadesses

Sant Joan de les Abadesses
19 d’abril de 2020

Benvolguts,

Amb aquest comunicat volem anunciar una decisió previsible, cancel·lar la celebració del IV Ral·li Fotogràfic de Sant Joan de les Abadesses. El motiu és evident, la crisi del Coronavirus ha tingut un impacte global i ja ens va aturar el passat mes de març totes les nostres activitats obertes al públic.

Dit això, volem reafirmar el nostre compromís amb Sant Joan de les Abadesses, la comarca del Ripollès i el món de la fotografia associativa catalana i ja tenim data programada per a la pròxima edició; serà el dissabte 5 de juny de 2021. L’activitat més important del nostre calendari només té sentit en aquesta època de l’any, quan els dies s’allarguen i els cors s’eixamplen.

No veiem factible un ajornament de cara a la tardor, i és que com el de tantes altres persones, els nostres calendaris comencen al setembre i acaben al juny. Enteníem aquesta com la temporada 2019-2020. El ral·li fotogràfic havia de ser la rúbrica d’aquests 10 mesos que vam batejar com “el despertar del nord”. Un nord que, de moment, seguirà mig adormit mentre la Covid-19 rondi pels nostres carrers i places.

L’entitat solidària rere l’edició 2020 era la Nexe Fundació, que atén a nens amb pluridiscapacitat i a les seves famílies. També teníem com a premi un cap de setmana per a quatre persones a la Ribera d’Ebre, un retorn econòmic i moral cap a una comarca que es va veure greument afectada pels incendis de l’estiu passat. El nostre compromís amb ells segueix intacte per a la pròxima edició.

Per últim, un agraïment especial als comerços i empreses que havien decidit fer-nos costat en aquesta aventura, així com a l’escriptor i enigmista Màrius Serra, el jugador de bàsquet ripollès Xavi Rabasseda (Gran Canària – ACB) i el gran Joan “Strongman” Ferrer. L’home més fort de les Terres de l’Ebre, i de Catalunya.

Rebeu una cordial salutació i recordeu que al final tot anirà bé, i si no va bé, és perquè encara no és el final.

Junta del Grup Fotogràfic Abadesses
La Llum del Nord